În iunie, Camelia Isaic, Director Executiv ARIR, a ținut un webinar privind abordarea strategică în relațiile cu investitorii, axată pe modul de elaborare și implementare a unei tactici de succes. Webinar-ul a inclus mai multe exemple de bune practici și a fost structurat în 4 etape: proiect kick-off/inițiere, evaluarea statusului actual, planificare și implementare.
Pentru kick-off/etapa de inițiere, recunoașterea necesității de a face o îmbunătățire este esențială: funcția IR trebuie gestionată într-o manieră proactivă, nu reactivă. Proactivitatea implică eficiența, minimizarea “sarcinilor neplanificate” și impact mai mare asupra investitorilor. Înseamnă să căuți mai mult, dincolo de îndeplinirea doar a cerințelor de reglementare.
Etapa de evaluare are scopul de a identifica ce funcționează în prezent bine și ce nu, având în vedere contextul specific al companiei. Abordarea recomandată se concentrează pe următoarele elemente “ce”, “cine”, “cum” și pașii următori. Faza de evaluare ar trebui să verifice alinierea dintre obiectivele corporative și cele ale IR, să evalueze nivelul serviciilor furnizate fiecărui grup de părți interesate, precum și să includă o analiză a proceselor IR și a livrabilelor actuale.
Pe baza rezultatelor actuale ale evaluării, a priorităților proprii și a resurselor disponibile, urmează faza de planificare. Abordarea recomandată este asemănătoare cu cea a etapei de evaluare, însă accentul se îndreaptă acum spre viitor sau “statutul dorit”, nu pe situația actuală. Pentru a formula o strategie puternică de IR și pentru a asigura o implementare reușită, este important să includeți întreaga echipă IR și managementul de top în acest proces. Strategia IR ar trebui să fie specifică și realistă pentru companie – ar trebui să includă 3-5 direcții cheie cu indicatori cheie de performanță și resurse măsurabile. În plus, aceste obiective strategice trebuie să fie pe deplin aliniate la strategia corporativă și să se cascadeze de la nivelul CEO-ului.
Etapa de implementare implică monitorizarea permanentă a obiectivelor și actualizarea trimestrială a sarcinilor echipei. Configurarea unui calendar IR ajută, de obicei, la lansarea strategiei cu succes.
Webinar-ul a fost încheiat prin evidențierea următoarelor trei reguli pe care trebuie să le aplice fiecare companie:
- Aliniere strategie IR cu cea corporativă
- Definire indicatorii KPI și împărțire responsabilitate
- Revizuire și actualizare annuală a strategiei de IR
Cea mai bună strategie IR este întotdeauna specifică fiecărei companii!