Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a organizat primul eveniment Business over Breakfast, parte din strategia Asociației de a îmbunătăți comunicarea dintre analiști și reprezentanții companiilor listate.
Analiștii BT Capital Partners, Irina Răilean și Daniela Chilari au discutat cu membrii ARIR subiecte de interes pentru comunitatea noastră, precum:
• așteptările analiștilor privind comunicarea de către companiile listate a indicatorilor operaționali realizați cu câteva săptămâni înainte de publicarea rezultatelor financiare, dialogul cu compania ulterior publicării rezultatelor financiare
• etapele procesului de analiză, colaborarea cu companiile listate pentru a fundamenta modelul de analiză, necesitatea discuției cu managementul și comunicare ulterioară publicării raportului de inițiere a acoperirii unei companii din partea analistului, importanța relației permanente cu analiștii
• supra-aglomerarea calendarului financiar și soluții pentru evitarea suprapunerii datelor de raportare de către companiile listate
• încurajarea transmiterii pe e-mail de către companii a informațiilor relevante pentru analiști și investitori
• exemple de bune practici și cum ar putea fi dezvoltate relațiile analiști – companii listate, prin e-mail, telefon, întâlniri
Membrii ARIR prezenți au fost: ALRO, Antibiotice, Electrica, Electromagnetica, Innova Project Consulting și Daniela Șerban.
Irina Răilean, Manager Analiză BT Capital Partners:
”Ne bucură inițierea unui astfel de eveniment și considerăm că vine în întampinarea analistului, oferindu-i posibilitatea de a transmite punctele-cheie care îmbunătățesc percepția pieței față de companiile listate, în principal în ce privește receptivitatea și promptitudinea, deschiderea față de dialog. Deschiderea profesioniștilor în Relația cu Investitorii și disponibilitatea de a sprijini analistul în a înțelege modelul de afaceri al companiei conduce la o acuratețe a estimărilor și implicit la o informare cât mai corectă a investitorilor. Ne-am dori ca raportările financiare să fie structurate, ușor de accesat, în format editabil și să avem o comunicare constantă prin transmiterea pe e-mail a materialelor și postarea pe website a înregistrărilor conferințelor telefonice.”
Membrii ARIR au beneficiat de oportunitatea de a afla direct de la analiști ce înseamnă pentru ei o comunicare bună analist – companie, fiind atinse totodată aspecte precum importanța primirii unui feedback rapid din partea companiei în situații în care sunt întrebări punctuale dar și disponibilitatea analistului de a aștepta un timp în vederea primirii răspunsurilor în cazul solicitărilor mai complexe, de exemplu atunci când analistul este în proces de elaborare sau actualizare a raportului de analiză care implică multe informații, menționându-se că în aceste cazuri acuratețea informației primează față de promptitudine.
S-a discutat și nevoia de a veni în sprijinul analistului prin facilitarea acesului la echipa de management a companiei prin întâlniri punctuale sau participarea la conferințe. Un alt aspect discutat a fost cel al datelor de publicare a rezultatelor financiare, prin prisma supra-aglomerării datelor de 14 și 15 în lunile de raportare, foarte multe companii publicând în aceeași zi și o soluție alternativă propusă, pe lângă publicarea în zile diferite, a fost și publicarea în momente diferite ale zilei.