ARIR

STUDIU ARIR: Rapoartele financiare ale companiilor listate la bursă sunt principala sursă de informare pentru investitorii individuali

newsen|Noutati

• Rapoartele financiare publicate trimestrial de companiile listate sunt cea mai importantă sursă de informare pentru investitori (84% dintre investitori), website-ul Bursei de Valori București este urmărit zilnic de jumătate dintre respondenți, conform rezultatelor studiului de percepție derulat de Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR)
• Majoritatea investitorilor individuali decid să investească într-o companie în baza rezultatelor financiare, strategiei de afaceri și a politicii de dividende
• Opiniile brokerilor, analiștilor, presa și cluburile de investitori sunt importante pentru investitorii individuali
• Studiul de percepție a investitorilor individuali privind comunicarea și transparența companiilor listate la bursă a fost derulat de ARIR în perioada 21 martie – 15 aprilie a.c. și a inclus un eșantion de 104 investitori, 51% au investiții de peste 5 ani și 57% au portofoliu de peste 50 mii de lei

Investitorii individuali urmăresc trimestrial rapoartele financiare și website-ul companiilor listate la Bursa de Valori București (BVB), cele două fiind principalele surse de informare pentru majoritatea investitorilor individuali care au participat la studiul de percepție derulat de ARIR. Peste jumătate dintre respondenți urmăresc zilnic website-ul Bursei de Valori București și îl consideră o sursă importantă de informare. Investitorii consultă săptămânal opiniile brokerilor, analiștilor și zilnic presa scrisă și online. Pentru majoritatea investitorilor individuali (72%) cluburile și asociațiile de investitori sunt o sursă importantă de informare.
Studiul de percepție realizat în rândul investitorilor individuali relevă că rezultatele financiare ale companiei, strategia de afaceri și dividendele determină decizia de a cumpăra sau vinde acțiuni ale companiilor listate la BVB.
Comunicarea directă cu companiile are loc cel mai des în cadrul conferințelor unde participă managementul acestora (35%), urmat de participarea la Adunările Generale ale Acționarilor (24%), prin e-mail (22%) sau prin telefon (11%). 26% dintre investitori comunică cu companiile listate prin intermediul brokerilor sau analiștilor. Peste 40% dintre respondenți susțin că nu comunică deloc cu companiile listate la bursă.

Daniela Șerban, Președinte ARIR:
”Rezultatele celui de-al doilea studiu de percepție realizat de ARIR susțin necesitatea creionării unor strategii dedicate investitorilor individuali, care se dovedesc a fi foarte activi și informați. Membrii asociației au făcut parte din grupul de lucru pentru revizuirea metodologiei de evaluare a comunicării companiilor listate cu investitorii, publicată recent, și suțin creșterea transparenței și utilizarea de noi instrumente de comunicare în relația cu investitorii”.

Transparența companiilor listate la BVB și comunicarea cu investitorii individuali sunt doar pentru 33% dintre respondenți la nivelul așteptărilor. Cu toate acestea, 89% dintre respondeți menționează că ar recomanda investițiile la BVB și altor investitori, 67% tranzacționează lunar sau trimestrial la BVB, cu o durata medie a deținerilor de peste 1 an. 51% dintre respondenți sunt investitori la BVB de peste 5 ani și 57% au un portofoliu de peste 50.000 lei.

Primul studiu de percepție a investitorilor individuali realizat de Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursa din România (ARIR) s-a derulat în perioada 21 martie – 15 aprilie 2019, în cooperare cu Investors Club, Asociația Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, Clubul Investitorilor pe Piața de Capital și www.investestelabursa.ro. Răspunsurile au fost colectate online, pe un eșantion de 104 investitori individuali.

Tag:

Distribuie articolul:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Urmărește ARIR pe LinkedIn

Află mai multe despre obiectivele și activitățile ARIR